Livet med mina killar i Stockholms skärgård

Roadtrip

Igår började vår roadtrip. Vi åkte tidigt på morgonen och utgick från Patriks föräldrars lantställe i Dalarna. Med två stopp på vägen så var vi äntligen framme i Åsa/Onsala efter ca 7,5 timmars körande. Där skulle vi på på ett pittoreskt litet hotell/vandrarhem över natten. Vi var framme 15.20 och eftersom våra medresenärer (Anton, Lizzie och lill Arvid) var ca 30 min bakom oss och boendet inte bemannades förän 16.. Så bestämde vi oss för att åka och leka och bada av oss på en närliggande (Hel underbar) camping havsbad.

image image image image imageLite bilder från vår fikapaus vid borasjön.

Wilton var väldigt tapper som höll sig så pass i skinnet under den långa bilfärden. Han sov i och för sig lite mer än vanligt, men jag förstår honom. Det är inte jättekul att sitta fast i bilen. Som tur är fick han leka av sig ordentligt när vi kom fram.
image image imageimage image image image

Bilder från Åsa camping och havsbad. Helt underbar strand, långgrunt, bred och finkorning sandstrand. Patrik, Wilton, Anton och Lixxie var i och badade i det 18 gradiga vattnet. Jag.. jag pallar inte sånt. 😉

imageimageimage

Lusthuset på uteplatsen där vi bodde. Här käkade vi middag allesammans, drack lite öl och alkoholfritt vin när banen somnat och sparkade lite boll på den stora planen vid sidan om tills det var dags att sova.

Stället vi bodde på låg mellan varberg och Göteborg. Perfekt ställe att landa på efter en lång bilresa. Total harmoni och nu infinner sig semesterkänslan verkligen. Snart ska vi åka vidare till Danmark, men just nu står vi stilla i en bilkö för att snart få åka på färjan.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!